Wikipedia

Arama sonuçları

28 Haziran 2021 Pazartesi

Yaşamak Yada Birlikte Ölmek Tezel Özlü'yü Okurken!

        Tezer Özlü'nün Kalemiyle                    Ölmeye Yatmak!

Bu sevimli kadın Tezer Özlü evet burda ki yukarda gördüğünüz resmi;burdaki resimde bilhassa ne kadar naif ve şirin değil mi? Halbuki eserlerini okurken gri bulutların arasında dolaşıp karanlık dehlizlere dalıp kör kuyularda kaybolmak içten değil.


 Yazarı yıllar sonra okudum gençliğimin yazarları arasına girmedi ne yazık ki bir diğer yandan da belki böylesi daha isabetli olmuş diyebilirim çünkü karamsarlık bana bulaşır bir şekilde.

O kadar fazla anlatıldı ki edebiyat dünyasında hatta intihar teşebbüsü bile bir nevi karamsarlıktan çok övgü gibi yansıtıldı yani en azından ben öyle algıladım.

Oldtimer grubuyla okunulan haziran ayı kitaplarından biri olan ''Yaşamın Ucuna Yolculuk'' eserini geçtiğimiz senelerde okumama rağmen tekrar okudum. Hatta dinledim ve okudum desem daha doğru olur.

 Storytel den Sevgili Derya Alabora'nın seslendirmesi ile okumak oldukça hoş ama ne yazık ki Alabora'nın İtalyancayı telaffuz edişi tam bir komediydi!

Burada daha çok  en son olarak 

değerlendirmek istediğim daha çok kitabın içeriği ve kitabın bana yansıttıkları .

Herşeyden önce çok açık sözlü sade dürüst bir dil kullanması , cesaretle düşündüklerini dile getirmesi kesinlikle hayranlık verici.

Çok sevilen İtalyan yazar Cesare Pavese ve İtalo Svevo kitabın kahramanları olarak bir şekilde bizimle beraber ilerliyor .Oldukça güzel ayrıntılı bir şekilde onları, yaşamlarını bize anlatırken devamlı kendisi ile kaynaştırarak derlenmiş bu anlatım .

Yani burada bir Pavese ,Svevo, Tezer Özlü üçlüsünün birlikte ele alıp; değerlerini yaşamlarını yaşam ölçülerini düşünce ve tarzlarını da bu kitabda okuyoruz.

Bir çoğumuz oldukça karamsar bulacağız mutlaka ama şurası var ki neden bu kadar ölümle özdeşleştiğini Özlü'ye sormuş olsaydık acaba bize cevap verebilir miydi yoksa 

-Böyle sadece işte sadece böyle mi derdi!

Yazarın diğer eserlerini okumak konusuna gelince vereceğim cevap bir belkidir sanırım! 

Bu kadar depresif olmayan bir kitabına  belki rastlarım kimbilir. Pavese ve Svevo sanırım yakın zamanda okuyacağım yazarlardan aslında iki yazarda epedir okuma listemde ama ne zaman okurum bilemeyeceğim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder