Wikipedia

Arama sonuçları

4 Ekim 2020 Pazar

Yolcu ve Ayışığı

 

             Antal Szerb Ve


İlginç bir tesadüf olarak kitabı okumayı bitirdikten bir gün sonra Roma'dan Macerata'ya yaptığım tren yolculuğunda romandaki belirleyici yerlerden biri olan Foligno ve Gubbio'nun yol gösterici işaretlerini görünce gördüklerime inanmakta zorluk çektim açıkcası. Gideceğim yere geldiğimde aklımda tek bir düşünce vardı  o da bir an evvel Gubbio'yu ve Foligno'yu ziyaret etmekti.
Evet çok ama çok istememe rağmen olmadı ama yakın bir zamanda sanırım tekrar giderim. Oğlumun oğlu ilk torunumun vaftizinden sonra yapacağım ilk şey sanırım bu olacak. 
Şimdi anlatmak istediğim asıl konuya geçiyorum ''Yolcu Ve Ay ışığı'' ayrıca burda eklemek istediğim diğer unsur kitabın kapak resminin güzelliği.
Belki önemsiz detaylar gibi görünsede kitap seçerken bilhassa tanımadığımız bir yazarsa kapak resmi etkileyici oluyor.
Burda eserle ilgili olarak söyleyeceğim ilk şey tek bir kelimeyle anlatılacak gibi olmaması ve yeterli kelimeyi bile insan bulamıyor açıkcası.Kitabın oldukça ince olmasına rağmen sayfalara sığmayan sözcükleri anlamak yorumlamak okurun insafına kalmış diyeceğim çünkü internette kitabı okuyan birinin yazdığı değerlendirmeyi okuduğumda acaba aynı kitabı mı okudum diye şüpheye düştüm açıkcası. Nasıl anlamış nasıl yorumlamış derseniz sanırım  bu tür kitaplara alışık biri değildi.Herkesin okuyacağı anlayacağı bir eser olmadığını düşünüyorum .
Kahramanlarımızdan yani Mihail ve Erzsi bir yıldır tasarladıkları İtalya'da yapacakları balayı gezisiyle başlayan  ve devam eden hikaye ; yıllar öncesi dostlukların aile ilişkilerinin içindeki kaos; sorulmamış  sorular , alınılmasından korkulan cevaplar dahilin de de benim düşünceme göre balayı yolculuğu ilginç bir hal alıp kahramanlarının kendi iç dünyalarına geçmişlerine doğru yapılan bir yolculuğa dönüşüyor. Ayrıca sadece burda ki hikayeye konu alınan olayların içindekilerin her birinin apayrı bir katılımı var hikayeye tabiki asıl olan Miki olsada hikayedekilerin hepsinin belli bir önemi var değeri var yani hikayedeki kişiler herhangi biri diyeceğimiz birileri değil hepsi bir şekilde önemli.
Yazarımızı biraz daha bize yakınlaştıran sanırım onun çok genç yaşta nazi kampında öldürülmüş olması.
Macar edebiyatının en önemli yazarlarından Antal Szerb  varoluşçuluk döngüsünde yazdığı eserin içeriğine kattığı çılgınlığın hat safhasını taşıyan bu eserini okumak şansını bulduğum için diyeceğim tek şey edebiyata değer verenlerin mutlaka okuması gerekir diyeceğim kitaplardan.


"Düzenli bir yaşam sürdüren insanlardan ve babamın benden beklediklerinden kesinlikle koptuğumu duyumsuyordum. Bu duyguyu, kapıldığım tüm vicdan azabına karşın çok seviyordum. Bu dönemde neredeyse babamdan gizlendim durdum."


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder