Wikipedia

Arama sonuçları

29 Temmuz 2020 Çarşamba

Soframda Bir Melek ve Janet Frame

                         
                           Janet  Frame

En son okuduğum ve beni dağıtan parçalara bölen bu eseri ne kadar anlatabilirim bilemeyeceğim sanki ne söylesem eksik kalacak.Öylesine etkilendim ki bütün günümü bütün düşüncelerimi günümü gecemi elimden aldı benimle birlikte heryerde Janet Frame ve yaşadıkları.Tahmin edeceğiniz gibi yüreğimde Yeni Zelanda yolculuğu başlamış bulunuyor ilerdeki hedeflerimden biri olacak sanırım.
 Dunedin ilinde doğan yazarımızın kitabını okumak benim için bir nevi hayallerimin gerçekleşmesi oldu. Yıllar önce filmini izlemiş ve çok beğenmiştim aman tanrım kimbilir kitabı nasıldır diyerek yıllardır aradım eseri bulmak için bulamayınca da rafa kaldırmak zorunda kaldım bu isteğimi ama harika bir  tesadüfle  goodreads okurlarından biri Janet Frame'nin  eserlerinden birini okuma listesine aldığını görünce benim Janet Frame'm diyerek interneti taradım ve e-kitap olarak buldum ve çok ama çok memnunum.
Evet filmini izlemiş ve çok etkilenmiştim ama fakat okumak  bambaşka hiçbir film onu anlatamaz yeterince . Ayrıca eklemeden geçemeyeceğim kitabın başlarında biraz sıkıldığımı fazlasıyla durağan bulduğum için okumaya ara verip tekrar filmi izlemeyi denediğimi ama  filmin ilk 15 dakikasından sonra aslında kitabın çok daha iyi olduğunu fark ederek okumaya devam ettim hemde daha zevk alarak. Bazen kuralsız klişe olmayan davranışlarımın  (herkesin yaptığı gibi olmayan hani başlar ve biter sevmeseler dahi bitirmek için sevmeyerek, zevk almadan okurlar)
Çok az da olsa biraz özet gibi geçeceğim yani okuduğunuz zaman heyecanını kaybetmemeniz için fazla detaya girmeden anlatmaya çalışacağım.
Herşeyden önce ekleyim alışılmışın dışında bir biyografik eser . Yazarın kendisinin yazmış olduğu öz yaşam öyküsü oldukça sade ve çok samimi bir dille , allanıp pullanmadan olağan bir şekilde ve bir abstrakt tablo yada bir doğaçlama şiir gibi anlatılmış. Bu sene ki okuduğum kitaplar arasından baş eser olarak seçerim kesinlikle.
Çok çocuklu oldukça bir yoksul ailede doğan Janet oldukça saf ,hayalperest şair ruhlu bir çocuk olması ve bu yoksulluğun içindeki ailenin aslında birbirlerine sevgi dolu olması da hayatı o kadar kolay kılmıyor. İler ki yıllarda Janet'e koyulan şizofreni teşhisi Janet'in hayatının en güzel yıllarını alması ve bazen kabuslar içinde uyanmasına sebep olması dahi Janet!in edebiyata sıkıca sarılması hayatına şiirsel bir anlam vermesi oldukça dokunaklı. Öyle yerler var ki okurken  öylesine sarsıyor insanı herşeyinizle paramparça oluyorsunuz yine okurken Janet bir şekilde sizi toparlıyor ayağa kaldırıyor. Aslında alıntı yapmak istedim ama yok en iyisi siz okurlar kitabı yudum yudum için keyfinizi bozmayım. Burada yani kitabın içindeki karakterlerden en çok Janet hariç Frank ve Janet'in bütün ailesini çok sevdim. Her yazarın bir stili anlatım tarzı var kesinlikle ama bu eserden sonra yeniden başka bir esere başlamak çok zaman alacak. Yaşasın edebiyat demeden olmayacak diyorum şimdi!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder