Wikipedia

Arama sonuçları

2 Ekim 2019 Çarşamba

Şimdi'nin Gücü Uygulama Kitabı: Şimdi'nin Gücü'nden Esas Öğretiler ve Uygulamalar

                         


                                Şimdi'nin Gücü Uygulama Kitabı: 

              Şimdi'nin Gücü'nden Esas Öğretiler ve Uygulamalar 


Eckhart Tolle
Yazarın daha önce okuduğum eserini belki de biraz ön yargıyla yaklaştığım için bana pek bir şey vermemişti. Ama şimdi anlıyorum ki o kitabı okurken kitabın içeriğini anlamak için pek gayret etmemişim .Yani yüzeysel baştan savma okumuşum diyeceğim kadar açık sözlü davranmak istiyorum. Daha önceki okuduğum eserin ismi;
''Şimdi'nin Gücü - Gerçeği Arayanların Mutlaka Okumaları Gereken Bir Kitap'' 

 Ne değişti diyeceksiniz ; şu ki oğlum bana bu kitabı tavsiye derken roman gibi okuma , anlamaya çalış falan derken sanırım ben pek önemsemedim ne demek istediği ile ilgili. Daha sonra kitabı yavaş  yavaş anlamaya çalışarak ön yargısız (kişisel gelişimcilere olan genel bir önyargı) okurken daha anlamaya başladım ne demek istediğini kavradım ve bu da bana çok şey verdi bakış açımı değiştirmeme sebep oldu. O kadar basit değil kesinlikle yazılanları uygulamak yani aslında hem basit hem değil sadece bizim ne olduğumuza bakıyor ne beklediğimiz ne yapmak istediğimize aynı zamanda. Ben kitapda aradığım bir çok şey şeye cevap bulabildim açıkcası. Şimdi parça parça kitabı yorumları ile birlikte anlatmaya çalışacağım.
Anladığım kadarıyla yazar daha önce yazdığı ( ve benimde okuduğum ama tam olarak anlayamadığım eseri)''şimdinin gücü'' adlı eserini okurları tarafından gelen sorular ve düşüncelerden oluşan taleplerinden sonra biraz daha genişletici olarak ele almış ve uygulama hayata geçirme hakkında bazı yardımcı metodları da yazarak okuyucusuna yardımcı olmaya çalışmıştır ki ben şahsi olarak çok iyi iş çıkardığını söyleyebilirim.
Şu son günlerde kitabı tekrar tekrar dinliyorum. O kadar basit değil anlamak uygulamaya çalışmak bu yüzden nasıl hayata geçirebilirim şeklinde hem dinliyor hem özümlüyorum.
 Bana ne veriyor benim istediğim huzur yani daha önceden sahip olduğum sonra kaybettiğim şimdinin gücü metodu olarak (bilmediğim için )adlandırmadığım  sahip olduğum huzurlu yaşamımın bir anda hayatımda olan dalgalanmalardan dolayı kaybedince zihnimin beni ele geçirdiğini fark ettim yani aslında durumuma bu kitabı olunca ad verebildim zaten.  Ayrıca okurken anladım ki yahu ben böyleydim ki zaten daha önce! Şimdi sadece tek bir şey kaldı kaybettiğim huzuru bulmak.

Tabiki türkçeleştirirken bazı yanlışlıklar yapmışlar ama Tolle'nin ne demek istediğini bilince  hangi kelimenin doğru olduğunu bulabiliyor insan.
Mesala ışıklanmak yerine aydınlanmak gibi...

İnsanın daha çok kendisine şimdi de olarak yönelmesine geçmişin yada geleceğin zihinsel bulanıklığından çıkıp sadece bu anda odaklanmak yani kendimizin farkına varmak açıkcası yaşadığımızın farkına varmak elimizin ayağımızın gözlerimizin yani olduğumuz gibi kendimize odaklanmak farkına varmak. Tabiki bunlar kolay değil ama inanın sadece bir 10 dakikalık nefes almada aldığınız her nefesde ; karnınızı burnunuzu nefes alıp verirken vücudunuzu hissederken içselliğe dönüyor şimdide yaşıyorsunuz ve kendinizin farkına varıyorsunuz. Bilhassa bu çağda bu yaşam kalitesinin karmaşasında bazen yaşadığımızın bile farkında değiliz bırakın kendimizin farkında olmayı. Hemen hemen bir robot haline geldik. Duygularımız bile makineleşmiş durumda. Akan suyun dalgaların hışırtısının , gün doğumunun hiç bir şeyin farkında değiliz hareketlerimiz makineleşmiş ilişkilerimizde öyle. Kimiz neyiz unuttuk gibi. Hele sosyal medya takıntısı ile tam bir sürü ekolü halinde gidiyoruz. Aslında zombileri filmde izlemeye hiç gerek yok  şimdiki durumda bir nevi zombileştik. yaşayan ölüler!!!
İşte bundan dolayı yaşamın farkına varmak kendimizin farkına varmak ve kendimizi bulmak ve kendimiz olabilmeyi becermek bunu bu kitabı okumakla ilk adımı attığımızı düşünelim bence.
 O kadar çok şey varki anlatacak  ben tabiki hepsini yazacak değilim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder