Wikipedia

Arama sonuçları

25 Mart 2021 Perşembe

Minimalist Düşüncenin Hayata Geçirilmesi! Fazlalıkları Atmak Nasıl Bir Rahatlama!




                                                                                                                                                  Fumio Sasaki ve  Sadeleş Rahatla:
Japon Minimalizmi
 
Minimalizmle ilgili son yıllarda bir çok eser yazıldı belgeseller yapıldı acaba ne kadar faydası oldu bilemeyeceğim ama ne olursa olsun mutlaka yararı olmuştur. Sayısal miktar o kadar önemli değil. 
En azından benim eskisi kadar yığınlarım yok. Bir çoğunu ikinci el mağazalarına gönderdim. Zayıflayınca giyerim diyerek bir kenara koyduğum yada ahlayıp içimi çekerek biriktirdiğim içinde bir dolu anı olan bir çok şeyi de kaldırdım ortadan. Dün dündü önemli olan bugün.Digital sistemde taşımak daha kolay resmini çekip koymak mesela.

İnsanlarda satın alma alışkanlığını kolay kolay yok edemeyiz. Ama hepimizin kendisiyle yani bireysel olarak ; böyle bir değişim için çabalaması bence oldukça yararlıdır. 
Ayrıca satın almak sadece ihtiyaçla da ilgili değil biraz da bence psikolojik davranış sorunu. Bunu kendimden de biliyorum ne zaman alışveriş yapsam keyfim yerine geliyor evet oldukça aptalca belki ama öyle.
Ve ayrıca her an reklamlarla beynimiz yeteri derecede hatta fazlasıyla yıkanıyor. Düşünceme göre çoğunluk için geçerli bu . Yukarda ki eseri sesli kitap olarak dinlerken anladım ki orda yazarın dediklerinin bir çoğunu bende yaşadım ve yaşıyorum kendimle olan kısa savaşları henüz tam olarak kazanmış değilim. Kolay değil bu bir nevi bağımlılık.Her bağımlılık gibi bu da kesinlikle tedavi edilmesi gerekir.
Posta kutumda reklam istemediğimi yazan bir levha olması bile o kadar önemli değil artık internet de gezinirken bile bir dolu reklam geliyor.
Yine de yazarın dediği gibi düşünmüyorum yani  mutluluk ve mutsuzluk sadece buna bağlı değil  mutlaka  ama etkileri vardır kesinlikle.

Başkalarının ne dedikleri ne diyecekleri o kadar önemli değil ama kabul görme diye kesin bir ihtiyacımız var kesinlikle.Ne var ki ben dahi buna hiç önem vermediğimi söylesem bile bazen her zaman olmasada kendimle olan her hangi bir kritik bir şekilde suratımı asmama neden olabiliyor. Tabiki mümkün olduğu kadar kendimle daha açık sözlü olmaya dürüst olmaya çalışarak yanlışımı görünce mümkün olduğu kadar yapılan yanlışı düzeltmeye çalışıyorum.
                                      
Evim de tv yok. Oldukça büyük bir kitaplığım var; onları aldığım zamanlarda e-kitaplar yoktu ne yazık ki. Türkiye'de olsam kesinlikle büyük bir bölümünü satmış olabilirdim. Yine de ilerde bu sorunu çözeceğim.
Bir liste yapmak buna göre yaşamını belli ölçüde tanzim etmeye çalışmak aslında o kadar kötü bir şey değil sadece senin listen olmalı ve her listedeki bir çizgi onun artık çözüldüğünü belirten öyle rahatlatıcı ki.
Kitapla ilgili yazılacak çok şey var ama bence dinlemeniz yada okumanız daha yararlı. Minimalist olmak oldukça keyf verici bir uygulama bence.


                                                      



   

              

          

2 yorum:

  1. Kesinlikle çok faydalı bir yazı, olmak isteyip yapamadıgım ben bir valizle yalama tutunmayı isterdim bazen, lakin öyle karmaşa içinde olup yapamamak.. Teşekkürler kitabı okuyacagım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Bir valizle yaşama iyi olurdu ama bazen bu mümkün olmyor ne yazık ki;)

      Sil