Wikipedia

Arama sonuçları

24 Haziran 2020 Çarşamba

Siddharta

                    
                   Hermann Hesse ve Siddhartha




Hermann Hesse'nin bu eserini yaşamım boyunca bir kaç defa okuduğum halde geçtiğimiz günlerde tekrar okuma isteğime karşı koymadan tekrar başladım okumaya ve iyiki okumuşum dedim. Benim kutsal kitabım diye nitelendirdiğim kitabı (tabiki incilden sonra) tekrar okumak la son okuduğumla şimdiye kadar geçen yirmibeş küsurlük zaman da sanırım bana yaptığı etkinin yadsınmaz oluşuyla iyiki okudum diyorum tekrardan. Hermann Hesse'nin benim için edebiyat denildiğinde felsefe denildiğinde vazgeçilmez im olduğunu bir daha anladım. 
  
Siddhartha felsefi olarak değerlendirirsek bir kendini bulma hikayesi.  Yaşama, kendimize , topluma bambaşka bir bakış açısıyla yaklaşıp Nirvana'ya yükselme dönemin deki geçirdiği zamanda hayatında olan bitenler ve bunun değerlendirmesini yaparken bir şekilde okuyucuya da yol göstermiş oluyor.  
                                                                                        Bir Brahmanın oğlu olan Siddharta ezbere bir bilgelik değil hayatı yaşayarak öğrenen bir bilge olarak geçtiği yollarda acıyı hayal kırıklığını sevinci şehveti aşkı birlikte yaşamayı zevk almayı hayatın içinden öğrenirken zayıflıklarını bilgeliği ile süzgeçten geçirerek olması gereken yere gelmiştir. 
Bence mutlaka okunması gereken kitaplardan. Aslında yazmak istediğim çok şey olmasına rağmen böylesine bir kitap grup olarak okunulup üzerinde tartışma açılarak genişletilip özümlenebilir. Belki okullarda okunulması gereken kitapların arasında yer alır zamanla.    



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder